Monday 30 May 2011

~Perkenalan dari mata turun ke hati antara Puteri Cahaya dan Putera Pelangi~~




 Bermula dengan cerita ...................

Puteri Cahaya  : Assalamualaikum , nice to meet u
Putera Pelangi : Walaikumussalam , nice to meet u2
Puteri Cahaya : Hai, orang baru k kt cni
Putera Pelangi : Hai, ye saya memang orang baru kt cni
Puteri Cahaya : Asal dari mane n umo bpe?
Putera Pelangi : Awak dulu bagi tahu , awk dari mana dan umo bpe

Hish aku yang tanya dulu, dia pula tanya aku balik. (Hati kecil Puteri Cahaya berkata).

Putera Pelangi : Kalau tak sudi bagi tahu tk pe, it’s okay.
Puteri Cahaya : Tak payah tanya umo lah, saya dari Sabah.
Putera Pelangi : Jauhnya, awak nih
Puteri Cahaya : Memang jauh pun
Putera Pelangi : ermmmmmm
Puteri Cahaya : ermmmmmm

Hati berdebar-debar saat ku mulakan bicara.


Putera Pelangi : Memang asal dari sabah k
Puteri Cahaya : Ya, memang asal dari sabah, tak kn saya nk tipu kt awk2
Putera Pelangi : ermmmmm
Puteri Cahaya : ermmmmm
Putera Pelangi : Awk, umo bpe?
Puteri Cahaya : Lah kan da bgtaw tadi tak yah tanya umo, saya ni da tua pn
Putera Pelangi : yelah tuh tapi bpe
Puteri Cahaya : Yg awk nak sangat tahu tuh npe, awk pn apa kurangnya tak bagi tahu kt kite pn, so adil lah sama-sama tk tahu
Putera Pelangi : Wah! Mare k awk ni
Puteri Cahaya : tak ada maknanya nak mare2 kt awk2
Putera Pelangi : macam majuk je bunyinya2

Apalah mamat seorang nih, ada2 je prangainya.

Putera Pelangi : awk, janganlah bgtu nnti saya takut nk chat ngn awk lgi nih
Puteri Cahaya : oiii awk, saya bukan mare or majuk, dah tua2 pn nk majuk k
Puteri Cahaya : Awk ni masi blajar k or dah keje
Putera Pelangi : ermmmmmm
Puteri Cahaya : ermmmmmm
Putera Pelangi : saya masi belajar
Alamak rupanya die nih masi muda lagi, hish2
Putera Pelangi : npe diam je
Puteri Cahaya ; memang pn diam hanya jari-jari je ni yg bising, tiktiktik
Putera Pelangi : awk ni lucu lah, awk masi blrjar k or dah keje
Puteri Cahaya : uit awk ni, dah tue nih mestilah da keje, itu pn tk ndai fikir k
Putera Pelangi : ermmmmm
Puteri Cahaya : ermmmmm
Putera Pelangi : sorry jika saya brtanya kt awk
Puteri Cahaya : tak pe, it’s okay
Puteri Cahaya : tak payah cakap kt saya ni, awk2 just call me sis or akk sbb saya memang tue dari awk.

Putera Pelangi : Betul k awak ni dah tua, tak caye lah
Puteri Cahaya : hish, awk nih tak caye k , memang saya nih dah tue
Putera Pelangi : tapi saya tak caye lah.

Kalau tak nak caye, sudahlah bukannya aku rugi pn, ish2 jahatnya aku

Putera Pelangi : awk ada fb tak?
Puteri Cahaya : npe tanya fb saya
Putera Pelangi : tanya je klu ada, nk minta fb boleh tak
Puteri Cahaya : tak ada fb, tak minat ngn fb (pandainya aku bohong nih)
Putera Pelangi : br betul ni, sdgkan budak kecik da pandai guna fb
Puteri Cahaya : Tk caye sudahlah

Ada ku kesah kesahhhhhhhhhhhhh
Memang buang tabiat aku nihhhhhhhhhh

Putera Pelangi : Tak pe la klu tk de fb
Puteri Cahaya : ermmmmm
Putera Pelangi : ermmmm
Puteri Cahaya : Awk umo bpe
Putera Pelangi : ermmmm
Puteri Cahaya : ermmmm
Putera Pelangi : ok la kalau tak nak bagitahu it’s okay
Puteri Cahaya : ermmmm
Putera Pelangi : ermmm
Puteri Cahaya : Saya nak out dulu, awk tinggal dulu ye
Putera Pelangi : npe awal sangat nak out nih, dah nak tido k
Puteri Cahaya : Ya, saya nk tdo dulu sok nak g keje
Putera Pelangi : ooo
Puteri Cahaya : ermmmm
Putera Pelangi : Esok on9 lagi tak, boleh lah kita chat kt sini.
Puteri Cahaya : InsyaAllah, saya akan on9, awak tunggu lah jika nak tunggu.
Tapi saya tidak janji.
Putera Pelangi : ermmm
Puteri Cahaya : Gud nite n take care n sweet dream
Putera Pelangi : gud nite2 u take care n sweet dream
Puteri Cahaya : gembira berkenalan dengan awak.
Putera Pelangi : me2 so nice to meet u, hope we meet again.
Puteri Cahaya : Assalamualaikum wbt.
Putera Pelangi : Walaikumussalam

Putera Pelangi masih berkawan dengan Puteri Cahaya,
Tentang cinta belum bermula sebab masing2 takut nak berbicara.
So nak tunggu luahan hati masing2, tunggu dilain cerita.................















No comments:

Post a Comment